Cheap lolz, swashbuckling romance and essay crises

Jenny is a frighteningly bright Philosophy student, Tim is her flirtatious slacker of a flatmate. Come here to follow the life adventures of these two absolutely not stereotypical Cambridge students. You'll learn very little in the process, but I'll get better at watercolour.

Sunday 12 December 2010

Personal Overstatement



Personal Statements, or the art of bragging humbly about extraordinary but half-imaginary achievements that demonstrate without a shadow of a doubt but always very politely that you are way specialer than the specialest of the rest of the equally quite exceptional but excessively modest fellow applicants.

4 comments:

  1. Hihihihihihihihi!!! C'est tellement vrai... étant moi-même en pleine rédaction de dossier, je ne peux qu'apprécier le réalisme de la situation!
    Et je trouve beaucoup de similitudes entre my past accomplishments and Tim's... "Eat, little giraffe... priceless...

    BTW, je ne suis vraiment pas experte en dessin, et ils sont tous sacrément chouettes, mais ce cartoon-là est particulièrement beau je trouve. Je ne sais pas si ce sont les couleurs, ou l'harmonie dans les formes des cases, mais c'est carrément bath.

    ReplyDelete
  2. Ah tiens c'est marrant que tu dises ça parce que moi je n'en suis pas très contente! je trouve qu'il fait un peu brouillon. Mais en effet peut-être que vu qu'il y a plus de cases et donc de couleurs que d'habitude c'est plus harmonieux question couleurs.

    ReplyDelete
  3. Fabulous! That is I how feel about all of my personal statements. Though, I have never tried an Africa bit... :)

    ReplyDelete
  4. C'est vrai? Ah c'est bizarre, je le trouve vraiment très chouette. Je ne vois pas où tu peux le trouver brouillon...
    Love the meta-BD, BTW : "The Cambridge Student"... Ca sent le vécu, le "engaged in student journalism".

    Et si seulement les profs recevaient des sacs entiers de sous comme ça... :p

    ReplyDelete